fredenwilma.reismee.nl

Quito

Nog twee uurtjes en dan vertrekken we richting vliegveld op weg naar Panama en vervolgens naar Amsterdam.

De laatste drie dagen in Quito hebben we ons nog prima vermaakt. We zaten weer in het hostel Travellers Inn (thanx voor de tip Koops). Het was nog even de vraag of we hier alle nachten konden blijven aangezien er een groep Canadezen zou komen. Uiteindelijk was het geen probleem, maar hadden we dus wel het gezelschap van deze groep. En dat waren geen50+, zoals we dachten, maar een groep schoolkinderen. Behalve dat de computer de hele tijd bezet was, hebben we er verder gelukkig geen last van gehad.

We hebben nog een bezoekje aan deevenaar gebracht. Hier is natuurlijk een heel circus van gemaakt met allerlei parken. Het eerste park waar we naartoe gingen, Mitad del Mundo, viel een beetje tegen. Er was een toren gebouwd op de evenaar en een grote gele lijn liet zien waar de evenaar precies liep. Leuk voor wat foto's, maar verder waren er alleen maar honderden winkels en restaurantjes. Daarna zijn we naar het museum Solar Inti Nan gegaan. Daar kon je allerlei proefjes doen. Supergrappig om te zien dat je met je ogen dicht niet precies recht over de evenaar kan lopen. Bij deze alcoholproef zou je dan ook altijd positief bevonden worden. Verder kan je hier een ei op een spijker laten balanceren (het is ons gelukt en we kregen zelfs een diploma!) en kon je zien dat het water op het noordelijk halfrond anders rondraait dan op het zuidelijk halfrond.

Onze laatste dag zijn we naar Otovalo gegaan. Deze stad, op 2 1/2 uur van Quito, staat bekend om zijn markt en allerlei handicrafts die je daar kan kopen. Dat leek ons wel een leuke afsluiting. Wij, als fanatieke shoppers, hebben dan ook hard ons best gedaan. 's Avonds ons laatste maaltje bij een leuke tent waar ze alleen maar allerlei soorten fondue op de kaart hebben staan. Dat was wel aan ons besteed en we hebben dan ook heerlijk genoten van de kaas- en chocoladefondue.

Maar dan is het nu echt voorbij. Wezijn in totaal 150 dagen onderweg, waarbij we54 verschillende plaatsen hebben bezocht. Wehebbenop 61 verschillende plekken geslapen, waarvan 12 in de tent, 48 in een hostel en 1 keer opeen boot.Hier zaten hele mooie plekkenbij, waar weleuke mensen hebben ontmoet, maar ook zeker niet zulke fijne plaatsen. Ook wel weer erg prettig om in ons eigen bed te mogen slapen en niet meer uit je tas te moeten leven.

We hebben 67 keer een vervoersmiddel gepakt en daarmee in toaal 411 uur gereisd. Hiervan hebben we 14 keer in een vliegtuig gezeten (23 uur), 45 in een bus (322 uur), 2 keer op een boot (2 uur) en 6 keer in de auto (64 uur). Tijdens deze reisuren hebben we veel mooie natuur gezien, maar ook het leven van de plaatselijke bevolking. Verder hebben we lekker naar ons i-podje kunnen luisteren, kunnen puzzelen en lezen. Aan de andere kant ook wel fijn om weer in het kleine Nederland te zijn, waar alles dichtbij is, de buschauffeurs zich wel aan de snelheidslimiet houden en er geen irritante verkopers in de bus je de meest onzinnige dingen willen aansmeren.

Verder hebben we natuurlijk drie keer per dag gegeten. De ene keer superlekker en soms ook wel eens iets minder, We hebben in ieder geval 1000 witte toastbroodjes met jam gegeten, 400 liter cola gedronken, 75 flessen wijn geconsumeerd, 100 lomo's als avondeten gehad en 250 oreo koekjes gesnoept. O ja, en Rogier heeft 400 liter bierachterover geslagen en Marleen 150 keer iets met chocola gegeten. We kijken er best naar uit hoor, aardappels-vlees-groente.....

Zoals jullie hebben kunnen lezen, hebben we het super naar ons zin gehad! We willen iedereen dan ookbedanken voor alle lieve berichtjes, mailtjes, smsjes en telefoontjes.

We landen morgen om 14.05 met KL0758 vanuit Panama City op Schiphol. Dus wie in de buurt is.... Verder zijn we koninginnenacht op het Ledige Erf te vinden. Als jullie zin hebben om een welkom terug biertje te drinken, dan zien we jullie daar! Anders tot snel ergens anders!

Paul

Topverhaal! 400 liter maar roger? Gezellig dat jullie weer van de party zijn! Goede reis en tot morgen! X

Koen

Sjezus, wat een tegenvaller. Nu al thuis... moet ik even die Polen uit jullie huis gaan halen.

;)

Fijn om jullie weer in de buurt te hebben. Ik mis jullie een beetje... Ledig Erf ga ik waarschijnlijk niet halen, ga het wel proberen!

Wouter

Heel goed dat er oreo's zijn gesnackd, betalen jullie nl indirect mijn salaris haha!!!tot morgen