fredenwilma.reismee.nl

Cuenca - Baños

Na Guayaquil zijn we naar Cuenca gegaan. Slechts vier uurtjes met de bus. Dat was een eitje na die ellenlange busritten die we hiervoor hadden gehad. Helaas moesten we over een pas en waren de wegen dus alles behalve recht. Tel daarbij op flink wat mist en de rijkunsten van de Ecuadoriaanse buschauffeurs, wat betekende dat ik bij aankomst in Cuenca mijn kamer niet meer uit ben geweest. Gelukkig hadden we wederom een heerlijk plekje, dus Rogier kon zich lekker in de bar eens een keer zonder mij uitleven en ik was de volgende dag weer een flink stuk opgeknapt.

De drie dagen daarna in Cuenca en omgeving gebleven. De eerste dag lekker door de stad rondgelopen en alle mooie gebouwen bekeken. De volgende dag heerlijk gewandeld in het prachtige park Cajas, waar we een pittig klimmetje hebben gedaan. Steil omhoog en jezelf vasthouden aan het gras dat er groeit. Vervolgens over rotsen klimmen op 4300 meter hoogte om daarna weer steil omlaag te klauteren/glijden (we hadden ook nog een verfrissend regenbuitje onderweg). Nee, niets geen mooi aangelegde wandelpaden, maar wel met zijn tweëen in de natuur. De derde dag zijn we naar Inca ruïnes in Ingapirca geweest. In totaal 5 uur in de bus om 1 1/2 uur naar een hoop stenen te kijken. In de Planet stond dat je enig inlevingsvermogen moest hebben om onder de indruk te raken, dus we hebben hard ons best gedaan.

Onze volgende stop was Baños, een dorpje dat bekend staat om de spa´s en massages, maar ook om alle sportieve activiteiten die je kan doen. We hebben hier dan ook heerlijk in een stoombox en bubbelbad gezeten en onszelf getrakteerd op een fantatsische massage. Verder hebben we een buggy (nee niet zo´n ding waar een baby in kan....) gehuurd om naar meerdere watervallen te rijden. Supergrappig om samen in zo´n autootje een beetje over de weg te scheuren terwijl de bussen om je oren vliegen. Ook van deze watervallen werden we blij, vooral van de El pailón del Diablo (volgens mij heten alle indrukwekkende watervallen in Zuid Amerika zo). Je kon onder de rots doorkruipen en zo achter de waterval komen, waar je de enorme kracht van de waterval kon zien. Prachtig!

Op dit moment zitten we nog in Baños en zijn we aan het discusseren of we vanavond wederom gaan kaasfonduen bij de Swiss Bistro (slecht hebben we het hè?!). Morgen gaan we naar The Secret Garden een lodge in park Cotopaxi, van waaruit we wederom wat mooie activiteiten kunnen ondernemen.

Van den Berg(en) in Zwolle

Lieve Marleen en Rogier,

We kijken elke keer weer uit naar jullie verhalen en foto's.

Fijn om te horen dat het zo goed gaat.
Op naar de laatste weken, want het is zo eind april.
Geniet er maar met volle teugen van.

Groeten en dikke zoenen van ons allen (Wouter, Bertjan, Jasper, je Moeder en Vader).

Nicole

Heel hard geniet voor je weet sta je weer in de Poort..maar ach dat is ook zo gek nog niet.

Kus Nicole