fredenwilma.reismee.nl

Cotopaxi - Quito

En hallo daar zijn we weer, dit keer vanuit Quito.

Maar eerst de verhalen van afgelopen dagen. Na Banos zijn we richting de Secret Garden Cotopaxivertrokken. Dit is een hostel dat vlakbij de Cotopaxi vulkaan ligt en waar je dan ook de hele tijd uitzicht op hebt (als de wolken er niet voor zitten!!). Een tip die we van 4 verschillende mensen/stellen gekregen hadden onderweg. Dus dan moet het wel echt goed zijn dachten we. En dat was het ook, elke dag's ochtends lekker actief doen en 's middags lekker relaxen op de bank.

Onze kamer haduitzicht op de vulkaan, een huiskamer waar je lekker op de bank voor de open haard kan zitten, er werd lekker gekookt drie keer per dag voor ons en veder waren er genoeg actieve dingen te doen. We hadden dan ook besloten hier lekker vier nachten ons te laten verwennen. De eerste dag zijn we een oude vulkaan opgeklommen die naast het hostel lag. Voor een mooie trekkinge, waarbij er continu drie honden (van het hostel) met ons meeliepen. Beetje frustrerend dat zij de hele tijd omhoog, omlaag, van links naar rechts rennen, terwijl wij met de tong op onze schoenen omhoog sjokken.

Dag twee ben ik naar twee watervallen gegaan, Marleen voelde zich niet lekker. Omdat het regenseizoen is, stond het riviertje nogal hoog en was het soms behoorlijk klauteren om boven te komen. Boven nog een duik genomen in het ijskoude maar verfrissende water. Dag drie ben ik de Cotopaxi vulkaan op gegaan, om eindelijk de magische 5000 meter grens te bereiken. Wat me dan ook gelukt is!!! Het uitzicht was iets minder, de bewolking zat ervoor, maar we kwamen wel twee andische wolven tegen.

Nu zitten we in Quito. We hebben hier geprobeerd de oude stad te verkennen, maar na een half uur begon het zo hard te regenen dat we gedwongen waren om in een cafe te gaan kaarten. Na 3 uur ging het eindelijk een beetje minder regenen en zijn we maar snel naar het hostel teruggegaan. Verder zijn we ons aan het voorbereiden, want morgen gaan we naar de Galapagos voor een week, waar we onwijs veel zin in hebben!!!

Maaike

En? Hoe was het op de Galapagos? Geniet nog even van allerlaatste daagjes!
Tot snel!

Marijn en Mirjam

Ha Marleen en Rogier!
We vonden het heel gezellig om met jullie de laatste 4 dagen van onze cruise op de Encantada te zitten. We kunnen aan jullie lezers alvast verklappen dat de Galapagos eilanden echt geweldig zijn!! En dat jullie beide nog leven, ondanks de soms ´golvende zee´... ;-). Jullie zullen de komende 4 dagen op de boot vast nog veel meer moois gaan zien. Geniet ervan!

Veel liefs van Mirjam en Marijn