fredenwilma.reismee.nl

Huaraz - Huanchaco - Guayaquil

Daar zijn we weer! Inmiddels in ons 7de en laatste land: Ecuador. Maar eerst nog even wat over onze belevenissenin Peru.

NaLima gingen we naar Huaraz, waar we een kamer geboekt hadden in The Way Inn lodge, prachtig gelegen in de bergenop 15 kilometer van Huaraz. Aangezien we ook wat van het land wilden zien (en daarnaast geen fan zijn van de nachtbussen) hadden we een dagbus geboekt met een prima busmaatschappij Movil Tours. Afgesproken dat als we aankwamen we zouden bellen, dan zou de lodge een taxi sturen. Eenmaal aangekomen bleek dat nog niet zo makkelijk. Wij bellen, maar geen gehoor. Na wat rondvragen en afdingen uiteindelijk een taxi geregeld die ons, inmiddels in het donker, naar boven zou rijden. Na een klein kwartiertje wist de beste man al niet welke afslag hij moest nemen, wat niet heel bevorderlijk was voor de feestvreugde. Daarnaast was het hartstikke donker en mistig, dus veel zien was er ook niet bij. Nadat de chauffeur na anderhalf uur rijden en overal stoppen de lodge nog steeds niet had gevonden en we inmiddels alveel meer dan 15 kilometer hadden gereden, hebben we hem maar gezegd dat hij terug moest gaan naar Huaraz. Dan zouden we het de volgende dag wel weer proberen. Op de weg terug en inmiddels met minder mist, wist hij toch op de een of andere manier de lodge te vinden. Na een warm onthaal door de twee honden, Albert en Princess, werden we met de zaklamp naar onze relaxte kamer gebracht, compleet met orthopedisch matras en donzen dekbed. Jullie kunnen je voorstellen dat we heerlijk hebben geslapen!

De volgende dag konden we eindelijk zien waar we beland waren en dat viel zeker niet tegen! Supermooie uitzichten op de bergen met besneeuwde toppen. Een lekkere plek om te relaxen en wat wandelingen te maken. Van het wandelen is overigens niet heel veel gekomen, het relaxen daarintegen... Dag 1 waren we lekker lang in bed blijven liggen en hebben we rustig aan gedaan. Tegen de tijd dat we het leuk vonden om een wandeling te maken, trok het helemaal dicht en begon het te regenen. Snel maar weer terug dus. De dag erna nog maar een keer proberen. Aangezien we de hele trip al op hoogte geweest waren, maar nog niet de magische grens van 5000 over, dachten we een berg te beklimmen die 5038 meter hoog was. Vol goede moed begonnen, maar ook na lange tijd op hoogte loop je nog niet even omhoog. Na 4 uur te hebben geklommen kwamen we in de mist terecht en konden we de top niet zien. We hebben toen nog geprobeerd om te lopen, maar de mist bleef hangen. Maar weer terug naar de lodge. Misschien krijgen we in Ecuador nog een nieuwe kans.... Na deze inspannende dag lekker in de sauna.De laatste dag in Huaraz lekker gerelaxed in en rondom de lodge om vervolgens 's avonds de nachtbus naar Trujillo te pakken. We gaan surfen in Huanchaco!!!

Tja de nachtbus, we gaan er maar niets meer over zeggen. Het blijft niet ons favoriete onderdeel van het reizen. Maar goed, in Huanchaco aangekomen bleek al snel dat het daar heel rustig was. Een klein strandplaatsje met een boulevard met een hoop surfers. Na de eerste dag bij te zijn gekomen van de nachtelijke bus, zijn we de volgende dag naar de surfschool gegaan voor onze eerste les. Onze leraar, Chicho een Peruaans kampioen (dat zijn ze waarschijnlijk allemaal) bleek een goede. Eerst in de klas op het droge oefenen, daarna in het water de oefeningen in pratijk brengen. Dag twee was gelijk aan de dag ervoor, en dag drie waren we er klaar voor en hebben we een paar uur zelf gesurft. We zijn inmiddels de spierpijn voorbij en kunnen aardig blijven staan.

Zoals gezegd zijn we nu in Ecuador in Guayaquil. Na wederom een, maar wel de allerlaatste, vermoeiende nachtbus van 18 uur zijn we hier aangekomen. Eigenlijk wilde we vandaag gelijk verder naar Cuenca, maar we hebben redelijk de tijd. Dus hebben we vandaag hier rond gelopen. En ondanks de verhalen van iedereen, blijkt het best leuk te zijn om hier een dag rond te lopen. Het park Bolivar waar leguanen rondlopen als voorproefje op Galapagos, de boulevard waar van alles gebeurt en de Cerro Santa Ana waar je een mooi uitzicht over de stad hebt,zijn zeker de moeite waard om hier een dagje rond te slenteren.

Morgenvroeg naarCuenca de bergen weer in, we hebben erzin in!!

Maartje

Heerlijk om te lezen! Geniet nog lekker komende weken. Hier gaat alles goed! Veel liefs van ons drie

claire en arjan

leuk weer om te lezen! Jullie zijn echt snel gegaan met de reis en echt gave dingen gezien. Fijn dat jullie nog iets aan de tips hadden! Wij gaan ook weer foto´s op de site zetten, net terug van een weekje strand met de tia´s! Zwaar leven hebben we toch! Geniet en heel veel plezier vast op de galapagos! kus van ons

selma

Oh echt waar, het gaat zo snel. Nog maar dubbel genieten daar in ecuador.
Heel veeel liefs selma